יצירת קשר טל': 072-3340724

סימון וצביעת חניונים

רצפות חניונים מצריכות תשומת לב בשני מישורים – האחד, הריצוף הכללי של החניון, והשני, צביעת סימוני החניות ומורי הדרך.

אופיו של החניון מעלה את החשיבות של הבחירה בחומרים מתאימים, מכיוון שהחניון מטבעו הוא אזור הומה וצפוף במכונות כבדות, ופעמים רבות כולל בו שיפועים, כך שבחירה בחומר לא נכון עשויה לגרור שחיקה מהירה ואף סכנה.

כיום החומר הפופולרי ביותר עבור חניונים הוא אפוקסי, מכיוון שהוא כולל בו יתרונות טבעיים אשר מתאימים לטיבו של החניון.

גלריית תמונות

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית ומידע נוסף - השאירו פרטים

באילו ציפויים כדאי להשתמש בחניונים

ישנם כמה ציפויים שעשויים להתאים עבור חניונים, והמרכזיים שבהם הם הבאים:

צבע אפוקסי לחניונים הוא אכן סוג הציפוי המועדף ביותר עבור צביעת חניונים, ואם לא מצפים את החניון במלואו באמצעות אפוקסי, נהוג לפחות לצבוע באמצעותו את סימוני החניון ונקודות אסטרטגיות נוספות.

היתרון הגבוה הנוצר בבחירת אפוקסי הוא כתוצאה ממקדם החיכוך הגבוה של החומר, אשר מבטיח תנועה בטוחה על גביו ועשוי למנוע החלקה לא רצויה.

בנוסף לכך, האפוקסי הוא חומר איתן שיכול להתמודד היטב עם תנועת מכוניות על גביו תוך עמידות גבוהה לשחיקה, וכמו כן הוא גם בעל אופי דקורטיבי כך שאפשר ליצור באמצעותו סימונים בולטים להסדרת התנועה.

החשיבות בבחירת הריצוף הנכון עבור חניונים

האופי של החניונים כסביבה אשר מכילה תנועה גבוהה של מכונות כבדות יוצר חשיבות רבה לבחירה קפדנית בריצוף נכון עבור צביעת חניה.

ריצוף שאינו יתאים לאופי הייחודי של החניונים יכול להביא לשלל השלכות לא רצויות, ואלו המרכזיות שבהן:

  • שחיקה: מכוניות הן כלי כבד, וגם אם לא היו נעות בחניון באינטנסיביות כה גבוהה, רק המשקל שלהן מביא ללחץ מכני גבוה שיכול לגרום לשחיקה מהירה בסוגי ריצוף שאינם יכולים להתמודד איתו.
  • החלקה: החניון רגיל לכלול בו קטעי דרך משופעים לשם מעבר בין מפלסים שיכולים לעודד החלקה, וגם בלי השיפועים הללו, המכוניות מטבען קלות יותר להחליק מאשר עצמים אחרים מכיוון שהן מתוכננות לתנועה.
  • תאונה וחסימה: החניון מיועד להסדיר גם את העמדתן של המכוניות וגם את תנועתן בתוכו, ולכן הוא חייב לכלול על גבו סימונים ייעודיים אשר יגדירו את אופני התנועה ואת המקומות המותרים לחניה – לכן חומר הריצוף והצבעים המשמשים עבור סימון חניות צריכים להיות מגוונים דיו באופן שיהיה ניתן לראות אותם היטב בעת הנסיעה.

שאלות נפוצות

מדוע צריך חומר מונע החלקה כאשר צמיגי הגלגלים עושים זאת?

צמיגי הגלגלים של המכוניות אמנם מתוכננים לכלול מקדם חיכוך גבוה, אך זה לא תמיד מספיק כדי למנוע החלקה.

בנוסף לכך, ככל שהקרקע עצמה תהיה בעלת סכנת החלקה גבוהה יותר, כך תיגרם שחיקה גבוהה יותר לצמיגי הגלגלים, וכך לאורך זמן יכולת החיכוך שלהם תיפגע עד לכדי שהדבר יהווה סכנה באותם החניונים ממש.

באיזה חומר כדאי להשתמש בחניונים בעלי סכנת החלקה גבוהה?

האפוקסי יכול לשמש עבור אזורים בהם ישנה סכנת החלקה גבוהה, לרבות מקטעים משופעים ולרבות חלקים שעשויים להיות רטובים.

האפוקסי כשלעצמו הוא בעל מקדם חיכוך גבוה, וניתן להגביר זאת אף יותר באמצעות בחירה באפוקסי מסוג אנטי סליפ.

האם צריך שחומרי הציפוי של החניונים יהיו גם חומרים אוטמים?

בהחלט, מרבית המכוניות הפועלות כיום ממונעות באמצעות מנוע בעירה פנימית אשר פולטים מזהמים לחלל האוויר.

כך, מלבד שיש צורך ביצירת מערכת אוורור בחניונים, רצוי לבחור בחומרי ריצוף אשר ישמשו גם כאוטמים, וכך לא ייפגעו כתוצאה מהגזים וגם לא יאפשרו להם לחלחל מטה אל האדמה.

הן הפוליאוריאה והאפוקסי הם חומרים אטומים במיוחד אשר יכולים לשמש למטרות אלה וכך למנוע מהגזים לפגוע בהם.

פרויקטים אחרונים